Apbalvoti GEMOSS granta konkursa uzvarētāji – trīs veselīgu un inovatīvu pārtikas produktu ideju autori


GEMOSS 2020. gada novembrī izsludināja īpašu granta konkursu, kurā aicināja jaunus uzņēmējus no visas Latvijas iesniegt savas unikālās veselīgu un inovatīvu pārtikas produktu idejas no riekstiem sēklām, graudaugiem, pākšaugiem un žāvētiem augļiem. Konkurss noslēdzās 19. maijā, kad žūrija apbalvoja trīs izcilāko ideju autorus. Ar uzvarētājiem tiks uzsākta profesionāla draudzība, kas sniegs izaugsmes iespējas un paplašinās veselīgu produktu sortimentu. Trīs labākajiem GEMOSS dāvā finansiālu atbalstu, pieredzi un ilgtermiņa sadarbību.


Konkursa 3. vietu un 2000 eiro grantu žūrija piešķīra GATIM URKAM no Varakļāniem par produktu VEGĀNĀ OLA.
Gatis stāsta, ka augu valsts konditorejā liels izaicinājums ir panākt, lai produkts vienmērīgi turētos kopā. Tradicionāli šo funkciju pilda olas, bet Gatis ir apņēmības pilns piedāvāt no linsēklām radītu alternatīvu, kas būs šķiedrvielām bagāts un konditoriem uzticams risinājums. Turklāt, linsēklas ir brīnišķīgs produkts, kas palīdz mazināt holesterīna līmeni un satur divreiz mazāk tauku nekā olas. GEMOSS žūrija atzinīgi vērtē to, ka Gata produkts atbrīvo klientus no laikietilpīgā un cimperlīgā linsēklu sagatavošanas procesa.


2. vieta un 3000 eiro atbalsts piešķirts IVARA RUTKOVSKA produktam ČIA KAVIĀRS.
Kaviārs, tautā dēvēts par melno zeltu, kā izmeklēta delikatese daudzviet tiek asociēts ar aristokrātisku dzīvesveidu. Tomēr, no šodienas skatupunkta, arī dabai un draudzīgas uztura izvēles ir vērtējamas kā labklājības pazīme. Ivars GEMOSS konkursā piedāvā garšas ziņā līdzvērtīgu, bet cenas ziņā pievilcīgāku alternatīvu. Čia sēklu kaviārs uzturvērtības ziņā ir līdzvērtīgs “oriģinālam”, jo satur daudz omega-3 nepiesātinātās taukskābes. To novērtēs ne tikai veģetārieši, bet arī svaigēdāji, turklāt, tas garšo patiesi izcili.


Konkursa 1. vietu, 5000 eiro grantu un aģentūras “ASKETIC” zīmola izstrādes konsultāciju iegūst JŪLIJA DANILINA no Rēzeknes ar īstenoto produktu DIEDZĒTU GRIĶU UZKODAS.
Jūlijas radītajiem diedzēto griķu saldajiem batoniņiem ir liels potenciāls būt par veselīgu jaunumu katrā uzkodu galdā. Jūlija stāsta, ka bez pievienota cukura, e-vielām, taukvielām un termiskas apstrādes, tie būs iekārots našķis gan vegāniem, gan visiem veselīga uztura piekritējiem. Jūlija ir padziļināti pētījusi, ka termiski neapstrādāti griķi ir bagāti ar dzelzi, magniju, kāliju, B grupas vitamīniem un antioksidantiem. Savukārt, tiem pievienojot pareizās garšvielas un augļus, tiek iegūts izcils garšas rezultāts.
Eksporta un mārketinga konsultāciju kompānijas “Gateway&Partners” simpātiju balvu –konsultāciju 1000 EUR apmērā saņēma Ivars Rutkovskis ar produktu čia kaviārs. Savukārt, LIAA simpātiju balvu saņēma Daina Eglīte-Antona ar produktu dārzeņu standziņas.
Konkursa komisijas priekšsēdētāja un GEMOSS vadītāja Ieva Treija atklāj, ka “žūrija var vienlīdz lepoties ar visiem trim uzvarētājiem – augstu vērtējam ne tikai viņu teicamās idejas, bet arī spēju konkursa gaitā rādīt produkta izaugsmi, kas balstīta ticībā savai idejai un straujā zināšanu un iemaņu kāpumā. Priecājamies, ka varēsim atbalstīt šos trīs jaunos uzņēmējus, veidot ar viņiem jaunas sadarbības un dalīties savā pieredzē. Šis granta konkurss noteikti ir tikai skaista ceļa sākums – vēlamies turpināt ar līdzīgām iniciatīvām atbalstīt mazos ražotājus un nozari kopumā, jo tā varam gan izglītot sabiedrību par veselīgu uzturu, gan sniegt atbalstu uzņēmīgiem nozares entuziastiem, gan arī paplašināt paši savu redzes loku.”


GEMOSS granta konkursā tika saņemti vairāk nekā 170 pretendentu pieteikumi. Tā gaitā tika atlasītas 50 veselīgu un oriģinālu pārtikas produktu idejas, kuru autori iesniedza produktu prototipus. Pēcāk 10 žūrijas izvēlēto ideju autori padziļināti sadarbojās ar nozares ekspertiem no GEMOSS, piedalījās LIAA Magnetic Latvia biznesa inkubatoros sadarbībā “AG Capital” un “Innomatrix”. Konkursa finālā tika vērtēts katra produkta tirgus potenciāls, biznesa modelis, izstrādātā zīmola identitāte un pašu jauno uzņēmēju gūtās un praksē pielietotās zināšanas, degsme un mērķtiecība. Attīstot produkta kvalitātes, zīmola komunikāciju un analizējot patēriņa tirgu, tika kopīgi apzināti katra produkta riski, priekšrocības un potenciāls. Visbeidzot žūrija izvēlējās trīs veiksmīgākās idejas, tā uzsākot ilgtermiņa draudzību, kas nesīs atkal jaunas iespējas uzvarētāju profesionālā izaugsmē.

 

Dalies: