Apmeklējot lielāko viskija festivālu Eiropā (+Foto)


Bartending.lv

Vasara ir beigusies, un pienācis laiks atskatīties uz Latvijas bāru dzīves spilgtākajiem notikumiem. Kā viens no tiem noteikti jāmin William Grant & Sons un Amber Distribution rīkotās Creative Twisted Classics bārmeņu sacensības. Vispirms jau tādēļ, ka tajās piedalījās rekordliels dalībnieku skaits – 50! Atgādināsim trīs sacensību kārtas un to uzvarētājus: Monkey Shoulder Badass Old Fashioned uzvarētājs Deniss SmirnovsGlenfiddich Experimental Whisky Sour uzvarētājs Staņislavs Jonāns un Hendrick’s Gin Unusual Fizz pirmās vietas ieguvējs Dainis Matjušins. Par viņu piedzīvojumiem arī būs šis stāsts.

Katra posma uzvarētājs balvā saņēma pilnībā apmaksātu ceļojumu uz vienu no iespaidīgākajiem viskija festivāliem Eiropā Polijas pilsētā Jastrzebia Gora, kas šogad risinājās 25. un 26. augustā. Kopā ar uzvarētājiem un šo sacensību idejas autoru WGS zīmolu vēstnieku Baltijā Ansi Ancovu arī Bartending.lv devās šajā neaizmirstamajā ceļojumā.

Polijas pilsētiņā Jastrzebia Gora ierodamies jau piektdienas rītā ar avioreisu Rīga-Gdaņska. Jastrzebia Gora ir pavisam neliela kūrortpilsēta Polijas ziemeļos pie pašas Baltijas jūras. Šis viskija festivāls atradis šeit mājvietu jau pirms pieciem gadiem. Kā zināja teikt Ansis, kurš šeit jau bijis iepriekšējos gadus, festivāls uzņem apgriezienus un kļūst arvien apjomīgāks.

Par mums ir padomāts, un mēs tiekam pie VIP ieejas aprocēm, kas dod papildu priekšrocības pie vairākiem festivāla dalībnieku stendiem. Kad ierodamies notikuma vietā, galva iet uz riņķi. Visapkārt dažādu izmēru un formu stendi, un ikviens cenšas piedāvāt kaut ko īpašu un izcelties uz apkārtējo fona. Kad ar situāciju esam apraduši un apmeklējuma plāns ir izstrādāts, sākam izzināt notiekošo.

Festivālā pārstāvēti praktiski visi zināmākie un pasaules slavu ieguvušie viskiju zīmoli no ASV līdz Japānai un Taivānai. Zīmoli sevi izrāda, kā nu māk – dažādu paraugu degustācijas, virtuālās realitātes ceļojumi, kokteiļi, izveicības spēles, meistarklases un pat gaiļu cīņas. Lielu interesi apmeklētājos izraisīja Grant’s stends.

Tur papildu ierīkotā telpā notika Grant’s 25 YO viskija dekonstrukcija, kurā klātesošajiem tika dota iespēja izveidot pašiem savu viskija blendu, izmantojot dažādus 25 gadus vecus viskija spirtus no Grant’s noliktavas. Grant’s stendā arī varēja nobaudīt vairākus interesantus viskija kokteiļus. Piemēram, Grant’s Plum Sour, kas pagatavots no dūmotu plūmju džema. Vadīt īpašās Glenfiddich meistarklases bija ieradusies viena no WGS kompānijas īpašnieku Grantu ģimenes atvasēm Kirstena Granta – kompānijas dibinātāja Viljama Granta mazmazmeita.

Kūdras radītiem dūmiem apņemts, bija atrodams Ardbeg stends. Tur, līdzīgi kā Jack Daniel’s un arī Glenfiddich stendā, varēja doties virtuālajā tūrē. Ardbeg saviem viesiem piedāvāja skaistām ainavām bagātu un vizuāli ļoti krāšņu virtuālo ceļojumu pa Ailas salu – vietu, kur atrodas šī iesala viskija ražotne. Jim Beam bija iekārtojušies sev raksturīgajā amerikāniskajā stilā ar lielceļa renegāta motocikliem un kantriroka piedārdinātā teltī.

Ar mūzikas atskaņošanu neatpalika arī “nerātnie” Monkey Shoulder puiši, kuri pie jau zināmajiem Monkey Trolley ratiņiem radīja īstu diskotēku un cienāja ar dažādiem kokteiļiem. Vakara stundās Monkey devās apgaitā pa visu teritoriju un mūsu pašu Ansis, bruņojies ar portatīvo skandu un 4,5 L lielu Monkey pudeli, piedāvāja viesiem Lazy Old Fashioned kokteili. Lieki piebilst, ka tas radīja ļoti lielu interesi apmeklētāju vidū un izraisīja nosodošus skatienus no citu stendu pārstāvjiem. Viss, protams, beidzās labi un bez starpgadījumiem, jo viskija industrijā visi ir draugi.

Festivāla organizatori bija parūpējušies arī par oficiālām izklaidēm un citām viskijam atbilstošām lietām, piemēram, cigāriem. Teritorijas vidū uz īpašas skatuves notika dažādu apvienību koncerti un skotu dūdu pūšanas paraugdemonstrējumi. Netālu no tās vietu atradis Tullamore D.E.W. stends, kas ir lielākais no īru viskiju stendiem šajā pasākumā un apmeklētājiem piedāvā īpaši izstrādātus kokteiļus.

Šī ir iespaidiem bagāta diena, un noslēgumā mēs dodamies vakariņās. Ansis mums ir sarūpējis galdiņu vienā no netālu esošajiem restorāniem. Kāds izvēlējies kādu no poļu nacionālajiem ēdieniem, cits palicis uzticīgs pārbaudītām vērtībām – steikam vai kādam zivju ēdienam. Taču mūs visus vieno kauss kārtīga alus, kas pēc visiem nogaršotajiem viskijiem ir tieši laikā. Nepārprotiet – viss ar mēru un bez pārgalvībām.

Nākamais rīts iesākas laiski, un pa dienu katrs dodamies savās gaitās. Kāds pie jūras, kāds izmet loku pa vietējo pilsētiņu. Dainis un Inguss pat pamanījušies tikt līdz netālu esošajai Gdaņskai. Atliek vien piekrist daudzu viedoklim – Gdaņska tik tiešām ir neaprakstāmi skaista Hanzas pilsēta Polijā, un ar vienu dienu nepietiek, lai to apskatītu.

Festivālā nav nekādu izmaiņu. Visi stendi savās vietās, kokteiļu trauki uzpildīti, glāzes samazgātas, ledus trauki piepildīti, un visi ir gatavi jaunu viesu uzņemšanai. Jāteic, ka dienas laikā pienācīgi iepazīties ar visu piedāvāto nebūtu iespējams. Labi, ka mums ir dota iespēja šeit būt arī otrajā dienā. Arī laikapstākļi ir atbilstoši viskija festivālam – lietus nelīst, un gaiss iesilis līdz aptuveni +25C.

Kopumā šis pasākums pulcēja ap 5000 apmeklētāju un tajā piedalījās vairāk nekā 100 viskija zīmolu no visas pasaules. Apbrīnojami, ka tik mazā kūrortpilsētā jau piekto gadu notiek tik ievērojams viskija pasākums, par kuru interese katru gadu palielinās. Mēs esam apmierināti ar piedzīvoto un dodamies mājup, jauniem iespaidiem un idejām pārņemti.

Paldies William Grant & Sons pārstāvjiem Latvijā par iespēju doties šajā ceļojumā kopā ar CTC uzvarētājiem. Noteikti iesakām apmeklēt šo pasākumu visiem, kurus interesē viskijs. Tur ir, ko redzēt un baudīt. Vairāk par festivālu- www.festiwalwhisky.pl

Uz tikšanos,
jūsu Bartending.lv

Dalies: